onsdag 24. mars 2010

31 år på gress!


Litt av en bok tittel eller hva?

Jeg kan med en gang røpe at den ikke handler om narkotika, men det var det jeg trodde da jeg tok den ut av bokhylla, men så leste jeg på baksiden.

31 år på gress er en fotball roman skrevet av Arild Stavrum, den ble utgitt i 8200 og handler om Molde spilleren Joachim som etter noen år på landslaget og noen år i andre klubber har havnet i Molde. Han er drit lei byen og prøver å trene seg opp for å komme seg til en annen klubb og eventuelt inn på landslaget igjen.

31 år på gress er en spennende og underholdene med gode beskrivelser av barer, klubbhus, leiligheter og spillet mange elsker, fotball. Forfatteren forteller veldig godt hvordan det ser ut når Joachim sliter med en vond Akilles, på denne måten: "Før jeg blir varm ser jeg ut som en japansk turist, med et oppstykket ganglag på vei fra attraksjon til attraksjon. Hvor lenge holder akillesen?"
Noen ganger gir deg den mage krampe grunnet alle de gode beskrivelsene,men andre ganger får du virkelig vondt på hovedpersonens vegne.

Bildet er av Forfatter og bok, hentet HER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar